Locuiesc la SAT, dar sunt CREATIV!.

Se bucură de liniște, natură, animale, dar nu au în localitate librării sau magazine craft&hobby de unde să își cumpere lipiciuri cu sclipici, accesorii decorative, teatru de păpuși, cărți sau decupaje din carton. Copiii de la sat sunt creativi, indiferent de ce materiale au la îndemână! Cadrele didactice care lucrează la sat au nevoie de un plus de creativitate, pe care materialele craft profesionale o suplinesc de multe ori. Pornind de la aceste considerente, plus cele sociale (pe care n-aș dori să le expun aici, deoarece lipsa locurilor de muncă în mediul rural este o realitate necontestată), am invitat și în acest an prietenii noștri creativi să ne ajute în pregătirea surprizei creative pentru copii.

Editura DIANA a oferit copiilor teatru de păpuși cu siluete, fișe de lucru, lipiciuri cu sclipici și mici jucărioare pentru fiecare copil.

La fel ca-n fiecare an, DACO by ADACONI a răspuns invitației de a oferi fiecărei grupe înscrisă în proiect carton color și accesorii decorative: ochi mobili, fluturași și inimioare sclipitoare!

Editura ANTEEA a expediat pentru fiecare grupe cărți educative și de activități pentru preșcolari.

Media Service Zawada Publishing a oferit grădinițelor din proiect cărți cartonate, DVD-uri, ceasuri, mici jucării,toate cu personaje din filmele animate preferate de copii.

MagazinCreativ.ro s-a gândit la clasele pline de decorațiuni cu flori și a oferit doamnelor cel mai căutat set de decupaje din carton Florăria.

Beneficiarii cadoului nostru creativ au fost 6 grădinițe din mediul rural:

1. Grădinița cu P.N. Plăieșu, comuna Timișești, județul Neamț. Grupa pe care o conduc este combinată, fiind formată din 16 preșcolari cu vârste cuprinse între 3 și 6 ani.Sunt copii hărnicuți și talentați ca drept dovadă,educația plastică și activitățile practice fiind preferatele lor.Din păcate,nu toți părinții pot să le asigure materialele necesare pentru buna desfășurare a acestor activități,marea majoritate dintre ei neavând alte venituri decât alocația copiilor sau cele din agricultură.De aceea,la început de an școlar,lista de rechizite a fost destul de mică:culori,acuarele,lipici,plastilină,carte de colorat, cartoane colorate.În locul caietelor speciale am realizat fișe de lucru pe care le-am listat la imprimanta personală.

Sunt educatoare la această grădiniță de 6 ani. Când am preluat sala de clasă,pereții erau goi,nu aveam nici un panou sau o planșă educativă,doar jucării.Singurul lucru care m-a încântat era acela că  sala era mochetată și că aveam apă curentă.Fiind la sat,încălzirea pe timpul iernii se face cu ajutorul unei sobe pe lemne,neavând încălzire centrală.

Din fonduri proprii,chiar dacă mi-a fost greu, am reușit să creez un mediu atractiv pentru copii cu ajutorul unei imprimante,al unui laminator și cu multe,multe ore de pictat și decupat.Am reușit astfel să realizez panouri tematice  și materiale mărunte diverse  pe care le-am utilizat la toate tipurile de activități din grădiniță.Știu că aceste materiale se pot cumpăra de la diverse edituri dar nu mi-am permis să cer ajutor financiar de la părinti și am preferat să le fac eu.Cu toată modestia,mărturisesc că au fost foarte apreciate la inspecția finală pentru obținerea gradului didactic I pe care am susținut-o anul școlar trecut de către membrii comisiei. Prof. Niculina Vleju 

2. Grădinţa cu Program Normal Răchitişu – Structură a Şcolii Gimnaziale Strugari, judeţul Bacău se află într-o zonă izolată departe de oraşul Bacău care se află la o distanţă de 50 km. Ocupaţia părinţilor copiilor este munca în agricultură şi din puţinul obţinut din muncă abia se pot întreţine (hrană, îmbrăcăminte, utilităţi). Cât priveşte dotarea grădiniţei materialele didactice în general sunt puţine pentru numărul de copii şi pentru desfăşurarea activităţilor din grădiniţă. Cu toate lipsurile materiale (insuficiente pentru numărul de copii) i-am înscris la concursuri naţionale şi internaţionale de arte plastice şi practice unde copiii au obţinut premiiI, II şi III datorită creativităţii şi îndemânării lor. Cu toate că sunt într-o zonă izolată au şi aceşti copii talent dar din păcate nu au cu ce merge mai departe. Şi copiii aceştia sunt creativi şi nu dispun de posibilităţi financiare pentru a -şi pune în valoare talentul. Prof. Toma Maricica

3. Grădinița Nr. 1 Havîrna din cadrul Școlii Gimnaziale”Ioan Cernat” Havîrna, județul Botoșani

Motivele pentru care copii cu care lucrez merită să beneficieze de materialelele oferite de către  dumneavoastră sunt: faptul că se implică activ atât în cadrul activităților artistice, cât și în cadrul activităților practice pe care eu le propun cu scopul de a le antrea potențialul creativ; faptul că, datorită pasiunii și interesului cu care lucrează, și-au dezvoltat abilitățile artistice și realizează adevărate opere de artă, corespunzător nivelului lor de dezvoltare (aspect care poate fi observat, consider eu, și din fotografiile cu lucările lor, pe care vi le trimit odată cu acest e-mail); faptul că, deși baza materială pe care le-o pun la dispoziție, de cele mai multe ori din fonduri proprii, nu este extrem de diversă, ei reușesc mereu să creeze lucrări și produse originale, de o frumusețe aparte. De asemenea, consider că este important să menționez și faptul că, din nefericire, copiii nu au parte în mediul familial de activități care să le stimuleze imaginația creatoare, din cauza resurselor financiare destul de reduse de care dispun părinții lor. prof. Oistric Violeta 

4. Grădinița cu program normal Bunești, jud. Brasov

Toti copiii au dreptul la educatie de calitate, dar cand nu ai materiale necesare si dotari care sa usureze lucrul la grupa, e greu ca personalul didactic sa aduca totul de acasa. Nu avem televizor sau calculator, nu avem perforatoare, plastilina pe care o gasim in imprejurime e de proasta calitate, cartile din gradinita sunt insuficiente, nu gasim materiale autocolante (utile pentru poavazarea clasei si nu numai). In curtea gradinitei nu avem deloc dotari. E doar iarba, unde iesim sa ne jucam cu mingea sau facem jocuri de miscare. Am facut demersuri si am cautat sponsori (donatori, mai bine zis) de jucarii. Nu existau jucarii in gradinita, nici pentru fetite si nici pentru baieti. Am reusit sa primim cateva jucarii si copiii au fost tare incantati. Sunt necesare o multime de materiale, diverse, dar cu ce avem, facem tot posibilul sa fie incantati copiii, sa vina cu drag la gradinita. Prof. Christine Ruta

5. Grădiniţa cu program normal Scoarţa, judeţul Gorj

De ce copiii “mei” şi nu “alţii “! – pentru că îi iubesc foarte mult şi au nevoie de foarte multe lucruri materiale, dar mai ales de iubirea şi mângâierea noastră, a educatoarelor, deoarece marea majoritate a acestora provin din familii cu un statut social la limita existenţei, deoarece nu au un loc de munca stabil, parinţi bolnavi etc. De foarte multe ori am avut tentaţia de a pleca de la sat şi a merge la oraş- acolo unde şi locuiesc, dar gingăşia şi surâsul lor, dar mai ales iubirea pe care mi-o arată, inocenţa lor, nu m-au lăsat. Poate şi alţi copii sunt în situaţia noastră şi au nevoie de sprijin,de aceea va rămâne la aprecierea dumneavoastră. MULŢUMIM! prof. Violeta Voichița

6. Grădinița cu program normal din cadrul Școlii Gimnaziale ”Petru Poni” Cucuteni, jud. Iași

Consider că copii cu care lucrez merită să primească materialele pe care le oferiți datorită interesului manifestat de către ei pentru cunoaștere și pentru activitățile cu caracter practic; precum și din cauza accesului redus pe care îl au la astfel de activități și materiale, prin prisma statutului lor social și financiar – apartenența, în marea lor majoritate, la diferite categorii de persoane dezavantajate (lipsa unui loc de muncă al părinților și implicit lipsa unui venit lunar sigur). Din păcate, insuficiența materialelor didactice este o problemă cu care mă confrunt la grupă și oricât aș încerca să le achiziționez din fonduri proprii încă mai am foarte multe nevoi de acoperit. Interesul, curiozitatea, entuziasmul și implicarea copiilor în cadrul activităților pe care le desfășor la grupă mă determină, însă, să caut mereu soluții în acest sens, pentru a le oferi contextul unei dezvoltări armonioase a personalității. Vă trimit odată cu acest e-mail și câteva fotografii cu dovezi ale muncii noastre, precum și ale îndemânării dovedite de către copii; cu convingerea că, cu ajutorul dumneavoastră, vom putea realiza în continuare lucrări frumoase și creative, pentru ziua de 1 iunie și nu numai. Mai mult de 50% dintre preșcolari fac naveta, cu microbuzul școlar, din satele Băiceni, Săcareşti şi Bărbăteşti, sate componente ale comunei Cucuteni. Prof. Vrabie Tina

Comentarii

comentarii

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *